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Sunday, April 27, 2008

What have we done?

The great Stylish Wanderer has tagged me to make a reflexion about what have we invented in the last decade. It's kind of difficult to think about it. In the Sixties it was the mini-skirt, in the Seventies wide leg jeans and hippy long dresses, in the Eighties, the leggings and shoulder-pads, in the Nineties the grunge, and now, what? We are mostly obsessed about big brands and how to afford a $600 shoes or a $1500 bag. Internet has brought everything to our screen. I guess what has changed more in fashion these days has been the way we go shopping. Ten years ago (maybe more) was unthinkable going shopping from your sofa, with your computer, and now it's what most of us usually do. You can find anything: ebay is a never-ending source of inspiration for many. Fashion is everything but discretion. The thing is being different, it doesn't matter if you are wearing a '60 or '70 inspired dress, the point is finding a vintage piece, an unique garment. Internet is able to give you that. For example, if you live in a not-so-big Spanish city, you have two options: going to Zara, Mango and shops like these, knowing that everybody will have the garments you're wearing, or buying on the internet, in other countries, in vintage shops... always looking for exclusive -not necessarily expensive- finds.
I guess that's the thing about our decade, being able to surf the net and achieve something unique from no-matter-where. Eco-friendly clothes are starting now, and I am totally sure that it will be the next fashion-revolution, but this decade is ending, so it will be the big thing of the next one.
It's not anymore about shapes, but about fabrics. I guess it will be interesting.


La maravillosa Stylish Wanderer me ha propuesto hacer una reflexi�n sobre lo que hemos inventado en la �ltima d�cada. Es dif�cil incluso pensarlo. Puedes visualizar cualquier d�cada en moda excepto esta, porque te dicen los sesenta y ves una minifalda, te dicen los ochenta y ves las hombreras, pero te dicen, la d�cada '00... y no ves nada. Mucha gente est� obsesionada con comprarse bolsos de miles de euros o zapatos de cientos. Internet ha tra�do de todo a nuestra pantalla, y ahora no nos basta con desear los �ltimos tacones que aparecen en el cat�logo de Mango, ahora puedes ver cualquier colecci�n casi en tiempo real en la red, y eso es muy duro, porque despu�s de ver esos maravillosos modelitos, �con qu� �nimos vuelves a Zara? Hace diez a�os, o quiz�s algo m�s, era impensable comprar desde el sof� (sino era por los cat�logos tipo Redoute o Venca) y ahora es lo que hacemos la mayor�a. Puedes encontrar cualquier cosa: ebay es una fuente inagotable de recursos para muchos, y es que por muy poco dinero puedes encontrar grandes modelitos. La moda hoy en d�a es cualquier cosa menos discreci�n. La �nica opci�n es marcar la diferencia, ya no importa si llevas un conjunto inspirado en los sesenta o los noventa, lo que importa es llevar algo �nico, algo poco visto (y con esto no digo necesariamente caro). Internet es la �nica "tienda" capaz de darte eso. Sobretodo cuando vives en pueblos o mini-ciudades, no es nada gratificante ver que todo el mundo lleva la misma ropa que t�, y ah� solo tienes dos opciones: comprar por internet, o asumir que vas a ser exactamente igual al resto.

Para m� esa es la diferencia de nuestra d�cada, ser capaz de navegar por la red y encontrar algo �nico, diferente. La moda de llevar ropa "respetuosa con el medio ambiente" est� comenzando ahora, y supongo que ser� la pr�xima gran revoluci�n de la moda, pero creo que coger� m�s a la pr�xima d�cada que a esta, al fin y al cabo a esta le quedan 2 a�itos solo. Ya no importa la forma, sino los materiales, las telas, y de d�nde viene. Supongo que ser� muy interesante.



Feel free to make a reflexion on this topic on your blog (I was supossed to tag six people but I invite all of you to do it if you want)

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