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Tuesday, March 2, 2010

Sonia Rykiel for H&M

Sonia Rykiel collection for H&M is quite disappoiting. I have learnt the hard way not to have expectations about designers' collaborations with high street stores. It's a romance doomed to failure. The charm and lure of high-profile designers' garments cannot be captured in a ten-euro-jumper. And do we really need it?

It doesn't feel the same, not only because the atmosphere of H&M has nothing to do with that at Sonia Rykiel's boutiques, but also because there is an enormous difference between the fabrics. The lightest contact makes it clear: the quality does not differ. Even if the tag says Sonia Rykiel, the quality sings H&M. Clothes are far too Eighties (in a pejorative sense), too much colours, there was no trace of Rykiel's classical stripes. Garments that look too cheap, colours that are too loud and in general, too tacky to handle. Poor me, I was expecting something like the Rykiel's jumper Carrie wore in the episode An American Girl in Paris (6th season of Sex and the City). But I can keep on dreaming, because that is obviously not happening. And in the end the thing is that they offer to those who most likely cannot afford the real thing an alternative which is neither good nor even fashionable. A supposed consolation which makes one cry even louder.





La colecci�n de Sonia Rykiel para H&M es bastante decepcionante. He aprendido la lecci�n de no tener expectativas sobre las colaboraciones entre grandes dise�adores y tiendas asequibles a base de palos. Y es que ese es un romance abocado al fracaso. El encanto y atractivo que las prendas de los grandes dise�adores tienen no puede ser capturado en un jersey de diez euros.

No es lo mismo, no solo porque la atm�sfera de H&M obviamente no tiene nada que ver con las boutiques de la se�ora Rykiel, sino tambi�n por los tejidos. El m�s leve contacto evidencia la realidad: la calidad no difiere. Incluso si la etiqueta dice Sonia Rykiel, la calidad sigue catando H&M. La ropa que ha dise�ado es demasiado ochentera (en el sentido peyorativo de la palabra), demasiados colores y ni rastro de las cl�sicas rayas de la casa. Las prendas se ven demasiado chabacanas y baratas, los colores demasiado chillones y en general, demasiado hortera para sobrellevar. Y la muy inocente de m� se esperaba encontrar algo como lo que Carrie llev� en el episodio Una Americana en Par�s de la sexta temporada de Sexo en Nueva York. A seguir so�ando. Y es que al final ofrecen a aquellos que no se pueden permitir el jersey real de Rykiel una alternativa que es fea adem�s de hortera. Una supuesta consolaci�n que hace llorar incluso m�s alto.




H&M shop window, Knightsbridge, London



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